انواع شمشیر

ساخت وبلاگ

نمونه شعر از مسعود سعد سلمان:

نعل اسبان شد آنچه نرم‌آهن
تیغ شاهان شد آنچه روهیناست

انواع شمشیر

شمشیرهای خاورمیانه قدیم[۳]

ژاپن:

شمشیر سوءدی شمشیر بریتانیایی شمشیر چینی

شمشیر دمشقی

وقتی نام شمشیر عربی به گوش می رسد ناخودآگاه نام شمشیر دمشقی به زبان می آید چرا که بسیاری از نام آوران و قهرمانان عرب با این شمشیر توانسته اند فتوحات بسیاری به همراه آورند. شمشیر در نزد اعراب وسیله زیبایی و تزیین نیست بلکه وسیله ای است برای جنگ و نشان افتخار و عزت و شرافت با این حال تا جایی که ممکن بوده جدا از محکم ساختن شمشیرها بر زیبایی هنری آن نیز دقت شده است.شمشیر عربی به چهار نوع تقسیم می شود: نصل (نیزه دار) مقبض (دسته دار) غمد (غلاف دار) و حمائل. اعراب نسب شمشیرهای نصل را به هند می رسانند که توسط غربی ها به دمشق رسیده است. این شمشیر از فولاد آب دیده به دو شکل فولاد سخت و فولاد نرم ساخته می شود. رنگش نیز سیاه است و انواع مختلف دارد سیاه روشن سیاه خراسانی و سیاه شامی.اسلحه سازان عرب و فارس و روم همواره در طول تاریخ بر این باور بوده اند که در پس ساخت شمشیر دمشقی رازی است و همیشه سعی می کردند با تقلید از این شمشیر شمشیرهای خوبی بسازند. اسلوب و نحوه ساخت شمشیر دمشقی تنها از پدر به پسر منتقل می شد و به همین دلیل سال های سال ساخت این نوع شمشیر از عجایب به شمار می رود. فیاض سلیمان السیوفی ۴۳ ساله و یکی از مشهورترین سازندگان شمشیر دمشقی که از اجداد خود ساخت این نوع شمشیر را یاد گرفته می گوید: خانواده ما همیشه شمشیر دمشقی را از طلا و مس می ساخته و طریقه ساخت شمشیر را تنها به فرزندان خود می آموخته است تا شکل همگانی پیدا نکند. وی پسری هشت ساله دارد. می گوید: نمی دانم که دوست داشته باشد این هنر خانوادگی را بیاموزد به همین دلیل سعی دارم شمشیر سازی را به برادرم یاد بدهم. وی می افزاید: شمشیر دمشقی شمشیر فرماندهان و امراء بوده و به همین برندگی و استحکامی که داشت از شهرت ویژه ای برخوردار بود. قیمت هر شمشیر دمشقی بیش از ۳۰۰ هزار لیره سوری (۶ هزار دلار) است.

اخیراً مجله علمی نیچر به نقل از دانشمندان آلمانی بیان کرده است که شمشیرهای معروف دمشقی که در جنگهای صلیبی توسط مسلمانان مورد استفاده قرار می گرفته است حاوی رشته هایی از نانو لوله های کربنی است که مسبب استحکام بالای آن بوده است.

شمشیرهای معرو

آیکیدو هارد استایل...
ما را در سایت آیکیدو هارد استایل دنبال می کنید

برچسب : تیز,بمب,شمشیر,سلاح,کاتانا, نویسنده : روابط عمومي ايكيدو هارد استايل اصفهان aikidohardstyle بازدید : 1330 تاريخ : چهارشنبه 6 دی 1391 ساعت: 17:12